شرایط انتخاب رقم گردو مناسب هر منطقه

شرایط انتخاب رقم گردو مناسب هر منطقه

شرایط انتخاب رقم گردو مناسب هر منطقه

انتخاب رقم گردو مناسب با هر منطقه یکی از مهمترین تصمیمات برای باغداران است. سود و رضایت شما از باغ به انتخاب درست رقم گردو بستگی دارد. بنابراین باغداران باید به این موضوع توجه کنند. در این مقاله از نهالستان نهال آنلاین، شرایط انتخاب رقم گردو مناسب برای هر منطقه را توضیح می دهیم.

نکات مهم در انتخاب رقم مناسب گردو

  • آب و هوا:

    آب و هوا منطقه و موقعیت مکانی شما در انتخاب رقم گردو مناسب برای هر منطقه بسیار مهم است. به طور مثال اگر زمین شما در منطقه سردسیری قرار دارد، باید به فکر انتخاب رقم گردو دیرگل باشید. گردو دیرگل تحت تأثیر یخبندان بهار یا بیماری های ناشی از باران های شدید قرار نمی گیرند.

  • بازده:

    میزان گردویی است که هر درخت تولید می کند. بازده بالاتر بدین معنی است که شما گردوی بیشتری را از درخت خود برداشت می کنید.
    بازده باغ گردو شما به عوامل مختلفی بستگی دارد، مثل باروری شاخه های جانبی که در برخی از گونه ها تنها در قسمت نوک شاخه ها میوه می دهند و برخی از گونه ها در چندین نقطه شاخه های جانبی میوه می دهند. بنابراین ارقامی که دارای بار شاخه جانبی هستند بازده بالاتری دارند.

  • زمان باردهی اقتصادی:

    زمان شروع باردهی اقتصادی گردو بسیار مهم است. برخی از ارقام تولید گردو را از سال سه آغاز می کنند، برخی از ارقام باردهی را از سال هشت شروع می کنند. هرچه زودتر جمع آوری گردو از درختان شروع شود. سرمایه گذاری شما زودتر به نتیجه میرسد.

  • کیفیت گردو:

    ممکن است مقدار زیادی گردو از درختان خود برداشت کنید. اما قیمت آنها چه خواهد شد؟ گردو با کیفیت بالاتر با قیمت های بالاتر به فروش می رسد. عواملی که بر کیفیت گردو تأثیر می گذارند عبارتند از: رنگ مغز گردو: گردو با مغز روشن تر با قیمت های بالاتر به فروش می رسد. این یک عنصر مهم در تعیین قیمت گردو است. اندازه مغز گردو: هرچه مغز گردو بزرگتر باشد، قیمت گردو بالاتر است.

  • ویژگی های پوسته:

    گردوهایی که مغز گردو به راحتی از پوسته جدا می شوند با قیمت های بالاتر به فروش می رسد. با این حال، پوسته باید به اندازه کافی قوی باشد تا بیماری و کرم ها به راحتی گردو را از بین نبرند.

  • گرده افشانی:

    اکثر گونه های گردو به منظور گرده افشانی و عملکرد بهتر به رقم دوم نیاز دارند. بنابراین کاشت ارقام مختلف گردو متناسب در هر منطقه با توانایی گرده افشانی مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان یک قاعده، برای هر ده نهال از انواع اصلی، شما باید یک نهال انواع گرده افشان را بکارید. مثلاً اگر قصد دارید ده هزار اصله نهال چندلر را در باغ خود کشت کنید، برای گرده افشانی آنها باید هزار نهال فرانکت بکارید.