انگور موسکات ژاپن

معرفی کامل انگور موسکات

معرفی کامل انگور موسکات

توضیحات / طعم

انگور موسکات ژاپنی یک اصطلاح گسترده است که برای در بر گرفتن انواع مختلف انگور موسکات استفاده می شود. قطر انگور موسکات به طور متوسط 1 تا 4 سانتی متر است که بسته به نوع آن گاهی بزرگتر است. ظاهری گرد تا بیضی دارد. انگورها همچنین دارای شکل بیضی تا مستطیلی هستند که به صورت خوشه های متراکم و محکم بسته بندی شده و با اندازه متوسط رشد می کنند.

پوست انگور کشیده، صاف و براق است و رنگ آن از سبز روشن، صورتی تا قرمز متغیر است و برای هر گونه متفاوت است. در زیر سطح، گوشت معمولاً نیمه شفاف، آبی و تقریباً بدون دانه است، اگرچه برخی از انواع ممکن است حاوی چند دانه ریز رشد نیافته باشند.

گوشت آن نیز معطر است و دارای کیفیتی نیمه ترد و لطیف و به دنبال آن یک قوام نرم و لطیف است. انگور مسقطی ژاپنی دارای محتوای قند بالایی است و به طور متوسط حدود 18 بریکس است و به خاطر طعم شیرین و گلی خود با زردآلو، ماندارین، عسل و ظرافت های مشکی معروف است.

فصل ها / در دسترس بودن

انگور موسکات ژاپنی در تابستان تا اواخر پاییز در دسترس است.

حقایق فعلی

انگور موسکات ژاپنی که از نظر گیاه شناسی به عنوان Vitis vinifera طبقه بندی می شود، گونه ای شیرین و معطر متعلق به خانواده Vitaceae است. بیش از 200 نوع انگور مسقطی در سراسر جهان وجود دارد. نام موسکات ژاپنی یک توصیف کلی است که برای در بر گرفتن انواع مختلفی از انگور موسکات تولید شده در ژاپن که از انگور موسکات اروپایی در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم تولید شده است استفاده می شود.

ژاپن برای بیش از 220 سال از بقیه جهان جدا بود تا اینکه دولت میجی برای پایان دادن به سیاست منسوخ انزوا تأسیس شد. در سال 1868، ژاپن شروع به واردات انگور از دنیای غرب برای تولید تجاری انگور، کشمش و انگور برای شراب سازی کرد. در طول این مدرنیزاسیون، گونه های وارداتی به طور انتخابی برای توسعه گونه های جدید انگور مسقطی که می توانند در مناطق سرد و مرطوب ژاپن زنده بمانند، پرورش داده شدند.

دو نوع اصلی انگور موسکات ژاپنی وجود دارد که در عصر مدرن به صورت تجاری تولید می شود. محبوب ترین رقم انگور موسکات شاین است، یک نوع انگور سبز که در اوایل قرن بیست و یکم منتشر شد و به عنوان انگور سفره ای تازه خوری پرورش داده شد. رقم شناخته شده دیگر موسکات بیلی A است، یک رقم انگور با پوست صورتی که در شراب سازی استفاده می شود.

انگور موسکات شاین

ارزش غذایی انگور موسکات ژاپنی :

منبع فیبر برای تحریک دستگاه گوارش و حاوی ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی و کاهش التهاب است. انگور همچنین حاوی پتاسیم برای متعادل کردن سطح مایعات در بدن، ویتامین K برای کمک به بهبود سریع تر زخم، آهن برای توسعه پروتئین هموگلوبین برای انتقال اکسیژن از طریق جریان خون و سایر مواد مغذی از جمله ویتامین B6، منیزیم و کلسیم است.

کاربردها

انگور موسکات ژاپنی طعمی شیرین، گلدار و مشک دار دارد که برای آماده سازی تازه مناسب است.که برای مصرف تازه فروخته می شود، عموماً بدون دانه است یا دانه های خوراکی ریز دارد. انگور را می‌توان با یا بدون پوست، بسته به ترجیح، خورد و معمولاً در کاسه‌های میوه و سالاد ریخته می‌شود یا در پارفه و ماست قرار می‌گیرد. انگور موسکات ژاپنی را می‌توان به عنوان یک میان‌وعده مستقل، در بشقاب‌های میوه به نمایش گذاشت، یا به عنوان رویه دسرهایی مانند تارت، کیک و بستنی مصرف کرد.

علاوه بر مصرف کامل انگور، انگور موسکات ژاپنی را می توان منجمد و پوره کرد، از آن به عنوان طعم ژلاتو استفاده کرد، یا در آب میوه ها، کوکتل ها، آب نبات های صمغی و یخ تراشیده شده فشرده کرد. در ژاپن، انگور مسقط بیلی A شراب سبک و معطر و شیرین می سازد. سایر گونه های موسکات ژاپنی برای استفاده طولانی مدت در کشمش خشک می شوند.

انگور موسکات ژاپنی به خوبی با غذاهای دارای طعم تند، شور، ترش یا تلخ، از جمله کاری، گوشت هایی مانند پروسوتو یا سالامی، آجیل از جمله بادام، بادام زمینی و اسپند، هویج، کرفس، خیار، و پنیرهایی از جمله آبی، بز، ترکیب می شود. ، یا بری. انگور موسکات ژاپنی کامل و شسته نشده اغلب با دقت در پلاستیک بسته بندی می شود و زمانی که در بسته بندی اصلی در یخچال نگهداری می شود تا یک هفته قابل نگهداری است.

 

اطلاعات قومی/فرهنگی

معروف ترین انگور موسکات ژاپن، موسکات براق است که در سال 1997 در تاکستان موسسه ملی علوم درختان میوه در آکیتسو، ژاپن توسعه یافت. این رقم در سال 1999 برای آزمایش انتخاب شد و در 30 مکان در سراسر ژاپن کاشته شد. در سال 2003، انگور مسقط شاین برای تولیدکنندگان تجاری عرضه شد و رقم اواخر تابستان در نهایت به عنوان یک رقم حفاظت شده در سال 2006 به ثبت رسید. این واریته به دلیل اندازه بزرگ انگور، گوشت ترد، آبدار و محتوای قند بالا که به طعم شیرین و دلپذیری کمک می کند، بسیار ارزشمند است.

در بازارهای ژاپن، انگور موسکات شاین با دقت در جعبه یا کیسه های تزئینی با فوم بسته بندی می شود و اغلب به عنوان یک هدیه گران قیمت برای رویدادهای خاص با خانواده، دوستان و همکاران فروخته می شود. نوع انگور به ویژه در جشن های سال نو بسیار محبوب است و هنگام هدیه دادن به آشنایان یک نماد وضعیت است.

به دنبال موفقیت چشمگیر این رقم در ژاپن، انگور موسکات شاین به صورت قاچاق از کشور خارج و در کره و چین کاشته شده است. در چین، انواع با نام های تجاری مانند سان شاین رز، رز سان لایت و یشم عود به فروش می رسد. ژاپن در حال حاضر حدود 1200 هکتار انگور مسقط شاین تولید می کند، در حالی که چین بیش از 53000 هکتار تولید می کند.

جغرافیا/تاریخ

گونه های اصلی انگور مسقطی بومی مدیترانه بوده و از قدیمی ترین انگورهای شناخته شده در جهان محسوب می شوند. انگور موسکات بیش از 3000 سال است که کشت می‌شود. و با گذشت زمان، انگورهای از طریق جاده ابریشم به آسیا گسترش یافتند، جایی که به طور گسترده در چین و کره کشت شدند.

انگور موسکات در دوران میجی در اواخر قرن نوزدهم به ژاپن وارد شد و شراب‌سازی به سرعت به نمادی از مدرن‌سازی این کشور تبدیل شد. با افزایش کشت انگور، آب و هوای مرطوب ژاپن برای رشد انگورهای حساس اروپایی چالش برانگیز بود. بنابراین دولت برنامه‌های اصلاحی را در اوایل قرن بیستم برای ایجاد گونه‌های جدید انگور موسکات با افزایش مقاومت و مقاومت در برابر بیماری ایجاد کرد.

امروزه انگور موسکات ژاپنی عمدتاً در استان‌های اوکایاما، فوکوکا، کاگاوا و ناگانو ژاپن کشت می‌شود و در تاکستان‌ها و گلخانه‌ها در هوای آزاد کشت می‌شود. انواع انگور موسکات ژاپنی نیز در چین و کره تولید می‌شود. به هنگ کنگ و تایوان وارد و در بقالی های تخصصی فروخته می شود.

ایده های دستور غذا
دستورهایی که شامل انگور مسقطی ژاپنی است. یکی آسان‌ترین، سه سخت‌تر است.
مرغ ساده یک تابه ای با انگور مسقطی تولید کنید
گرانیتای اپیکوریا با انگورهای شکری منجمد
دستور العمل های هندی سالم انگور مسقطی در ژله شراب
پارفی ماست یونانی Amy Gorin با غلات و انگور تابه بوداده
سوربت انگور مسقطی کیوی ایتالیایی
کیک انگور مسقطی خوش طعم
حلقه پیاز و چیزهایی سالاد کاری مرغ و انگور

این مقاله، معرفی کامل انگور موسکات توسط مجموعه نهال آنلاین ترجمه شده است.

پیج اینستاگرام نهال آنلاین

ارقام انگور موجود در نهالستان