گردو پکان

تفاوت گردوی پکان با سایر گردو ها

یتفاوت گردوی پکان با سایر گردو ها

در این مقاله با ما نهالستان نهال آنلاین همراه باشید تا تفاوت گردو پکان با سایر ارقام نهال گردو را بررسی کنیم.

گردو پکان نهالستان نهال آنلاین

توضیحات :

گردو پکان و ارقام گردوهای معمولی از دسته آجیل بشمار میایند که اساسا در شکل، طعم و خواص درمانی با یکدیگر تفاوت هایی دارند. در این مقاله به بررسی ارزش غذایی و تفاوت های آنها خواهیم پرداخت.

ویژگی های ظاهر :

بطور کلی از نظر ظاهری گردو بزرگتر و گسترده تر  است. همچنین ازلحاظ طعم و مزه گردوی معمولی دارای طعمی شیرین  است. در مقایسه با پکان از گردو به طور بسیار گسترده تری برای تهیه فرآورده های غذایی و پخت و پز استفاده می شود.

هر دو  دارای اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. با این حال، گردو حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ بیشتری است. گردو همچنین دارای چربی های غیر اشباع است که برای مشکلات قلبی عروقی مفید است. این در حالی است که در مقایسه با گردو، گردوی پکان سرشار از ویتامین E است که آنتی اکسیدان است.

ارزش غذایی :

اکنون به مقایسه ارزش غذایی گردو و پکان می پردازیم. یک فنجان گردو حاوی ۱۸ گرم پروتئین، ۷۶۵ کالری و ۸ گرم فیبر رژیمی است. گردوها همچنین غنی از چربی هستند که به ۷۶ گرم میرسد. گردو یک منبع شناخته شده برای ویتامین B6 بشمار می آید. یک فنجان گردو حاوی حدود ۰٫۶ میلی گرم B6 است. همچنین مصرف روزانه گردو ۲۰ درصد به تامین و فولات دریافتی بدن اضافه می کند. علاوه بر اینها، گردو مقادیر زیادی از مواد معدنی را شامل می شود.

یک فنجان گردوی پکان حاوی ۱۰ گرم پروتئین است که تا ۲۰ درصد به کل کالری مصرفی روزانه می افزاید. پکان ۱۰ گرم فیبر رژیمی از گردو بیشتر دارد و همچنین یک فنجان گردوی پکان ۷۵۳ کالری و ۷۸ گرم چربی دارد. در مقایسه با یک فنجان گردو، یک فنجان پکان فقط ۰٫۲ میلی گرم ویتامین B6 دارد. اما پکان غنی تر از گردو در محتوای تیامین است که تا ۴۸ درصد به ارزش غذایی روزانه اضافه می کند. درست مانند گردو، پکان نیز غنی از مواد معدنی هستند.

خلاصه :

  • گردو در مقایسه با پکان بزرگتر و گسترده تر است.
  • گردو دارای طعم شیرین تر از پکان است.
  •  گردوی معمولی حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ بیشتری  است. گردو همچنین شامل چربی های غیر اشباع است که برای مسائل قلبی عروقی مفید است.
  • یک فنجان گردو حاوی ۱۸ گرم پروتئین، ۷۶۵ کالری و ۸ گرم فیبر رژیمی است.
  •  یک فنجان پکان حاوی ۱۰ گرم پروتئین است که تا ۲۰ درصد به کل کالری مصرفی روزانه را اضافه می کند. و دارای محتوای فیبر رژیمی بالاتر از گردو به میزان ۱۰ گرم و همچنین دارای ۷۵۳ کالری غنی هستند.
  •  یک فنجان گردو حاوی حدود ۰٫۶ میلی گرم B6 است. همچنین ۲۰ درصد تامین و فولات را به مصرف روزانه اضافه می کند. یک فنجان پکان تنها ۰٫۲ میلی گرم B6 دارد. اما پکان ها غنی تر از گردوی معمولی در محتویات تیامین هستند که ۴۸ درصد دریافت روزانه تیامین را اضافه می کند.

گردو پکان

کلام آخر درباره گردو پکان :

پیکان یا پیکَن (Pecan) گونه‌ای از گردوی گرمسیری است. این گونه گردو بومی آمریکای شمالی است و در ایالات متحده و مکزیک می‌روید. پیکن ها دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان می باشند که برای جلوگیری از انواع سرطان ها، التهابات و بیماری های قلبی مفید می باشد. ارتفاع درخت آن به 36 متر می رسد. پوست درخت آن تیره و شیاردار است. مغز آن بیضی شکل و دارای پوسته نازکی می باشد و دارای مقدار زیادی چربی است.

واژه پی‌کان از زبان سرخپوستان «الگانکویان» گرفته شده است به معنی میوهٔ مغزداری که برای شکستنش نیاز به سنگ است!

برای خرید نهال گردو می توانید به این لینک مراجعه کنید 

«خرید نهال گردو»

همچنین می توانید در واتساپ با ما در ارتباط باشد.

با ما تماس بگیرید 09339282498

پیج اینستاگرام نهالستان نهال آنلاین

Tags: