گل‌دهی درخت گردو

نکات مهم خرید نهال گردو برای مناطق سردسیر

نکات مهم خرید نهال گردو برای مناطق سردسیر کدامند؟ بهترین رقم نهال گردو؟ بهترین رقم نهال گردو برای مناطق سردسیر؟ اینها سوالاتی هستند که بسیاری از باغداران که قصد ایجاد باغ را دارند از خود می‌پرسند.

همراه نهالستان نهال آنلاین باشید تا جواب این سوالات را یاد بگیرید.

مهمترین نکات خرید نهال گردو

دو نکته اساسی در خرید نهال گردو

  1. منطقه و شرایط آب و هوایی مناسب با ارقام گردو
  2. نهالستان معتبر برای خرید نهال گردو با کیفیت

منطقه و شرایط آب و هوایی مناسب

برای شناخت منطقه‌ مناسب برای خرید و کاشت انواع ارقام نهال گردو باید به این نکات توجه کنید و سپس اقدام به خرید نهال گردو کنید.

  • ارتفاع از سطح دریا:

شاید برای شما سوال شود ارتفاع از سطح دریا چه تاثیری در کاشت درخت گردو دارد. اتفاقاً این از نکات طلایی در خرید و کاشت نهال گردو در مناطق سردسیر است. اگر زمین شما از سطح دریا ارتفاع بیشتری داشته باشد نشان سردسیر بودن منطقه شما است. پس باید نهال‌های با مقاومت بالا و دیرگل تهیه نمائید.

  • دمای منطقه کاشت:

شما باید از کم و زیاد شدن دمای منطقه خودتان آگاهی داشته باشید. باید آگاه باشید آیا منطقه شما دچار سرما یا گرمای ناگهانی می‌شود یا نه؟ سپس براساس همین آگاهی اقدام به خرید نهال گردو کنید. مثلاً اگر منطقه شما دچار سرمای ناگهانی می‌شود باید نهالی را تهیه نمایید که مقاوم به سرما باشد و برای اینکه گل‌دهی درخت گردو دچار مشکل و خسارات نشود. ارقام دیرگل مقاوم به سرما را خرید نمائید.

  • بارندگی و رطوبت منطقه:

آگاهی شما از این نکته تا حد زیادی شما را به نهال مناسب می‌رساند. اگر شما در منطقه‌ای زندگی می‌کنید که بارندگی زیاد دارد و یا دارای رطوبت بالایی است، باید به این نکته توجه کنید که درخت گردو به رطوبت حساس بوده و باردهی کمی خواهد داشت و بیشتر از هر جایی دچار آفت و بیماری‌های قارچی خواهد شد.

  • وضعیت خاک منطقه:

خاک مناسب کاشت گردو باید سفتی مناسبی داشته باشد و دارای درصد خاک رس کمتری باشد. پس خاک منطقه کاشت نه زیاد سفت و نه زیاد نرم باشد. پس باید به این مورد هم دقت بسیاری شود، زیرا خاک یکی از مهمترین موارد در انتخاب رقم مناسب گردو است.

  • نور خورشید :

قطعاً نور کافی از مهمترین موارد در میزان باردهی هر درخت می‌باشد. در نتیجه برای درخت گردو بهتر است به سراغ زمین‌های بروید که دارای شیب جنوبی و نور بیشتر هستند.

  • آبیاری :

آب کافی و نحوه درست آبیاری درخت از نکات اساسی و تاثیرگذار در به ثمر رسیدن کار است و میزان باردهی بسیار به این موضوع وابسته است. جدا از بارندگی و رطوبت منطقه کاشت، آبیاری به دو روش اصلی انجام می‌شود. آبیاری به صورت غرقابی و آبیاری قطره‌ای تحت فشار که انتخاب هر کدام از این دو روش بستگی به منطقه شما دارد.

بعد از شناخت منطقه خود و شرایط آن باید بهترین نژادهای گردو را هم بشناسیم؛ پس هنوز همراه ما باشید.

بهترین انواع نژاد گردو ایرانی و خارجی

بهترین رقم نهال گردو در ایران و جهان متفاوت هستند. در ایران به دلیل پیوندهای که روی درختان گردو انجا می شود، کیفیت و باردهی آنها بسیار بهتر است.

شما همواره این نکته را به یاد داشته باشید که باید شرایط محیطیِ زمینی که برای کاشت گردو انتخاب کرده‌اید را در نظر بگیرید که در بین همه شرایط موجود، گزینه ارتفاع از سطح دریا مهمترین عامل است. با توجه به این گزینه می‌توانید بهترین نژاد گردو رو انتخاب کنید.

 بهترین رقم نهال گردو و مشخصات آنها

  • نهال گردو پالیز کانادایی: دیرگل، مقاوم به سرما، باردهی با گردوهای درشت
  • ژنوتیپ برتر: دیرگل، بعد دو یا سه سال کاشت به باردهی می‌رسد، مقاوم است، زمان کاشت آن اواخر پاییز تا اواخر زمستان است.
  •  چندلر: دیرگل، مقاوم به سرما، بعد دو یا سه سال کاشت به باردهی می‌رسد.
  •  اسرائیلی
  • فرنور
  • نهال گردو تویسرکان
  • نهال گردو خوشه‌ای فرانسه‌ای

برای خرید نهال گردو باید برخی نکات و ویژگی‌های نهال گردو را در نظر بگیرید تا بتوانید نهال مناسب منطقه خود را خریداری کنید و پس از رشد و بلوغ نهال، به سوددهی برسید.

بهترین رقم نهال گردو برای مناطق سردسیر

نهال‌های دیرگل و زودگل: این مورد در انتخاب نهال مناسب بسیار حائز اهمیت است. زیرا ممکن است به دلیل سرما یا گرمای منطقه مورد نظر نهال شما دچار آسیب شود.

زود بازده و دیر یازده: برخی از ‌نهال‌ها زود به باردهی می رسند، اما برخی بعد از دو یا سه سال پس طبق نیاز خود نهال بخرید.

زمان کاشت: بهترین زمان کاشت نهال گردو پاییز است. پس از اول تا آخر پاییز زمان برای کاشت نهال گردو دارید. برخی از گردوها که قدرت بیشتری دارند را هم می توان در فصل زمستان کاشت.

نوع نژاد: نژاد خوب هم یکی از دلایل مهم خرید گردو است. اما شما حتماً منطقه و شرایط آب و هوایی خود را مدنظر داشته باشید.

حال با توجه به نکاتی که در این مقاله ذکر کردم شما می‌توانید به خوبی مناسبترین نهال و بهترین رقم نهال گردو برای مناطق سردسیر را برای زمین کشاورزی خود انتخاب کنید. پس اگر زمین مناسب بخرید و نهال مناسب با منطقه خود را خریداری کنید قطعاً به طی دو الی سه سال به سود دهی مناسب خواهید رسید.

گل‌دهی درخت گردو

 

برای خرید نهال گردو می توانید به این لینک مراجعه کنید 

«خرید نهال گردو»

و میتوانید در واتساپ با ما در ارتباط باشد.

با ما تماس بگیرید 09339282498

پیج اینستاگرام نهالستان نهال آنلاین

Tags: , ,